Elkészült a horvát A5-ös autópálya Eszéktől a magyar határig tartó szakasza. A 17,5 kilométer hosszú út a magyar oldalon a még építés alatt álló M6-os sztrádához fog csatlakozni, bekapcsolva ezzel Horvátország keleti részét az európai vérkeringésbe.
Az Adriai-tengertől Bosznia-Hercegovinán át Budapestig tartó észak–déli európai közlekedési folyosó, az úgynevezett 5c korridor horvátországi szakaszát 2005-ben kezdték építeni. A Belgrád–Zágráb autópályából kiágazó út 2009-ben érte el Eszéket, a gazdasági válság miatt viszont leállították a munkálatokat. Az infrastrukturális projekt 2016-ben folytatódott, ekkor kezdték meg a Dráván átívelő függőhíd építését.
Az említett folyami átkelő különlegessége abban rejlik, hogy nemcsak a medret hidalja át, hanem a Zrínyi által egykor ezen a helyen felégetett török fahídhoz hasonlóan a mocsáron való átkelést is segíti. Az impozáns, 2 részből álló vasbeton szerkezet első, meder felett átívelő szakasza, amely az ország legnagyobb hídja, 2507 méter hosszú, a második, a mocsári szakasz pedig 725 méteres. A projekt 2018 nyarán készült el, de mivel a túloldalán nem folytatódott a pálya, ezért az autósok nem vehették használatba. Ez a helyzet viszont nemsokára megváltozik,
elkészült ugyanis a hídtól a magyar országhatártól 3 kilométerre található Pélmonostorig vezető autópálya-szakasz.
Az új utat december 2-án adják át a forgalomnak. A sztráda viszont az országhatárt egyelőre nem lépi át, a magyar oldalon ugyanis még tartanak a munkálatok az M6-os autópálya déli szakaszán. A tervek szerint a két sztrádát 2024 első felében kötik össze, ezzel bekapcsolva Horvátország keleti részét a kontinens gyorsforgalmi úthálózatába.
Az A5-ös autópálya északi, befejező szakaszával egy időben megkezdődött a déli, 3,5 kilométeres ág építése. Az említett szakaszon a Száva folyót kellett átívelni, az ehhez szükséges 660 méter hosszú mederhíd építését pedig a két ország többnyire uniós forrásokból fedezte. Az új átkelő ugyanis nem csupán egy határon átnyúló beruházás, hanem az EU számára is híd a Nyugat-Balkán felé – ezt Ursula von der Leyen az Európai Bizottság elnöke mondta az átadáskor. Ahhoz viszont, hogy Budapestről, Bosznia-Hercegovinán át autópályán jussunk el a tengerpartig, még sokat kell várni, a Szávától délre eső 334 kilométernyi tervezett szakaszból ugyanis csak 113 kilométer készült el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.